Sociodemographic and sociocultural factors that influence blood donation in Perú: results of a national survey, 2022
DOI:
https://doi.org/10.35663/amp.2023.404.2716Keywords:
Blood Donation, Sociodemographic Factors, Sociocultural FactorsAbstract
Background: Sociodemographic and sociocultural factors influence blood donation in various countries, our objective of study was to determine what are the factors that influence blood donation in Peru. The study: An observational, crosssectional study was conducted in people between 18 and 60 years at the national level, the data were analyzed using SPSS v.20 Findings: The study sample was 739 people, 50.4% men; It was determined that there is good knowledge about blood donation with a percentage greater than 50% of questions answered correctly, likewise there is a positive attitude towards blood donation Conclusions: The sociocultural factors that influence blood donation is ignorance, 40% of the participants do not know the basic requirements to be a blood donor, another factor is the false belief. because they are taking medication, they cannot donate blood (47%).
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).