Medical education during the COVID -19 pandemic: global initiatives for undergraduate, internship, and medical residency
DOI:
https://doi.org/10.35663/amp.2020.372.999Keywords:
Education, medical, Coronavirus infections, Pandemics, Medical assistanceAbstract
The 2019 coronavirus disease pandemic (COVID-19) has posed various challenges to the strata of society and medical education has been no exception. Globally, universities have proposed various initiatives in undergraduate and medical internships such as the partial virtualization of their curricular content, the modification of their curriculum and educational activities and the incorporation of students from the last years to the management of COVID-19 patients. In medical residency, surgical specialties and those that base their learning on procedures are the most affected. Residents of different specialties have been incorporated into healthcare tasks different from their specialty and some of their learning activities have been virtualized. Peru must make an evaluation of these strategies and the possible adaptation to our reality.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envÃo, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).